روند جراحی فک چگونه است؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

روند جراحی فک چگونه است؟

به طور کلی جراحی فک یک عمل طولانی و پیچیده است و جراح باید دانش و تجربه کامل در اصلاح فک، دهان و دندان داشته باشد. جراح باید عملکرد دهان و دندان را به دقت بررسی کند تا درست باشد. در صورت عدم توجه به این موارد، بیمار پس از عمل در عملکرد دهان و دندان خود با مشکل مواجه می شود. به طور کلی فرآیند جراحی فک با یک مشاوره و ویزیت شروع می شود که در آن دندانپزشک مراحل اولیه انجام عمل را انجام می دهد. پس از تهیه عکس ها و اسکن های رادیولوژی مورد نیاز، جراح استراتژی عمل را تعیین می کند. اگرچه جراحی فک سخت است و دوران نقاهت آنچنان سخت نیست اما ارزش گذراندن این دوران را دارد.

اول از همه، دندانپزشک با تشخیص صحیح ناهنجاری های صورت، عملکردهایی را که تحت تأثیر آن ناهنجاری ها قرار می گیرند، بررسی می کند. برای تشخیص فک ناسالم و غیر طبیعی، دندانپزشک باید اطلاعات کافی از فک و صورت سالم داشته باشد.

اگر فک و نواحی آن غیر طبیعی باشد، مشکلاتی مانند اختلالات خوردن، تنفس و تکلم ایجاد شود، دندانپزشک تمام این موارد را بررسی می کند. او عمل جراحی فک و صورت را به بیمار پیشنهاد می کند. اما چه کسانی به جراحی فک و صورت نیاز دارند؟ مشکلاتی که فرد را مجبور به انجام عمل جراحی فک و صورت می کند به شرح زیر است:

فک پایین به جلو یا عقب
انحراف فک پایین
انحراف فک بالا
لثه ها هنگام لبخند زدن بیشتر دیده می شوند
تنفس غیر ارادی از طریق دهان
مشکلات هنگام جویدن و بلعیدن غذا
سفتی شدید فک بالا
درد مزمن در فک و مفاصل آنها

 

جراحی فک به چه اختلالاتی کمک می کند؟


_یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه هستند، آشفتگی و عدم تطابق دندان ها به دلیل اختلالات فک بالا و پایین است. این مشکلات اغلب با انجام ارتودنسی برطرف و بهبود می یابند، اما در برخی موارد ارتودنسی به تنهایی نمی تواند بسیار مفید و موثر باشد و برای رفع این اختلالات نیاز به جراحی فک است.

جراحی فک می تواند ناهنجاری های جزئی و اساسی اسکلتی و دندانی از جمله ناهماهنگی فک و دندان ها را اصلاح و بهبود بخشد. همچنین در بهبود عملکرد مفاصل فک هنگام جویدن و صحبت کردن موثر است. از دیگر کاربردهای این جراحی می توان به نقش آن در ترمیم صورت و زیباسازی چهره افراد اشاره کرد. اما به طور کلی می توان گفت که این جراحی بیشتر جنبه درمانی دارد و برای اصلاح عملکرد فک انجام می شود.

 

جراحی فک و صورت در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: